AutaKolekcja.pl

Motoryzacja, Transport, Przemysł, Mężczyzna

Mechanika Poradnik

Kiedy dokonać wymiany filtra paliwa i oleju

Wymianą filtra oleju w silniku z reguły nie nastręcza nam wielu problemu podczas wymiany. Przeważnie dokujemy wymiany razem z olejem silnikowym i zazwyczaj przeprowadzamy wymianę dosyć regularnie. W przypadku wymiany filtra paliwa lub powietrza nie jest już tak łatwo i najczęściej przypominamy o ich istnieniu dopiero gdy z autem dzieje się coś niepokojącego.
Zadaniem jakie spełnia filtr paliwa to ograniczenie zanieczyszczeń jakie przedostają się wraz z zasysanym powietrzem do silnika, a także czyszczenie oleju. Jak wiadomo filtr powietrza nie jest w stanie wyłapać wszystkich zanieczyszczeń występujących w atmosferze zawsze w 100 procentach. Przez co niechciane dostają się do silnika. Aby je zatrzymać zadanie to przypada wówczas filtrowi oleju gdyż jest on znacznie bardziej czuły na zanieczyszczenia niż filtr powietrza.

Kiedy dokonać wymiany filtra paliwa i oleju?

Wymiana filtra paliwa i oleju następuje zwykle wraz z uszczelką korka spustowego i samym olejem. Zakres oraz częstotliwość wymian jest odgórnie określana w podanych przez producenta normach. Częstotliwość jest także zależna od eksploatacji pojazdu oraz stanu technicznego i jego utrzymania. Zwykle z olejem wymiana filtra paliwa następuje po około roku lub też gdy przejedziemy na liczniku 10-20 tys. km.
Dobór filtra oleju względem silnika jest określany przez producenta i związany jest także od konstrukcji jednostki napędowej. Producenci umieszczają w katalogach informacje co do silników dla jakich dane filtry będą odpowiednie. Ważne jest by przy wymianie filtra pamiętać, że wyłącznie oryginalne filtry renomowanych firm będą stanowić gwarancję na drodze i zapewnią nam bezpieczeństwo użytkowania, a także bezawaryjność podczas samej jazdy.
Zadanie filtra jest oczyszczanie paliwa. Tutaj warto pamiętać, że w przypadku zanieczyszczeń paliwa są one przeważnie groźniejsze dla silników Diesla niż dla silników benzynowych. Zależność ta związana jest z przyjętymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, jak chociażby z zastosowaniem aparatury wtryskowej wysokociśnieniowej w jednostkach wysokoprężnych.
Instalacja filtru przewodowego odbywa się w silniku przeważnie w rejonie pompy zasilającej, a wtryskiwaczami. Filtr przewodowy posiada atut w postaci wysokiej trwałości. Można go wymienić po przejechaniu nawet 50 tys. km.
Koszt jaki wiąże się z zakupem filtra paliwa to wydatek od kilku do kilkudziesięciu złotych. Sama wymiana nie jest trudna i można jej dokonać samemu. Podczas instalacji należy zwrócić uwagę na kierunek w jakim przepływa paliwo oznaczony strzałkami.